لوازم یدکی

تعمیرکاران و مکانیکی ها

وظیفه-سنسور-اکسیژن.jpg

گروه اقتصادی:

تعمیر کار ها مانند کلینیک های بیمارستانی می توان دانست که گروهی متخصص شریف در آن مشغول کارند از این رو واحد های نظارتی باید نسبت به وظایف تعمیرکار ها و مشتریان مبادرت نمایند.

هنگامی که تعمیر کار ها را هم می توان مانند کلینیک های بیمارستانی شامل شد که گروهی متخصص شریف در آن مشغول بکارند تا مشکلات مردم را برطرف کنند اما در بعضي موارد اين طور نیست و به نظر می آيد مسئولین امر همان طور که به بیمارستان ها نظارت می کنند باید در این قسمت هم بازنگری کرده و با نظارت بیشتر از مشكلات مردم بکاهند.

به چه علت هایی:

تعمیر کار ها چون قطعه اصلا ایرادی نداشته و همان قطعه را تحت عنوان استوک سالم به دیگران می فروشند.

حالا شما هی بگو آقا شما باز کردی گفتی زغالشه حالا می گی کلا خرابه در هر صورت شما هيچ وقت به نتیجه نخواهید رسید.

بعد با کلی چک و چانه تعمیر کار می گوید استوک دارم 450 هزار تومان و نوش هم می شود 900 هزار تومان تعمیر کار می گوید استوکش را به شرط می دهم البته داغی مال خودم است.

حالا این داستان که تعریف کردیم مربوط به بهترین حالتی است که تعمیرکار جلو شما کار را انجام می دهد. اما خدا به داد مشتری ای برسد که مکانیکی به او بگوید ماشین باید بماند تا ببینیم ایرادش چیست….

در این حالت در بعضي موقع ها تنها چیزی که احتمال جابجایی آن با قطعات خراب نیست باد لاستیک و رینگ و پیستون ماشين است.

چالش مردم با مکانیکی های مجاز با ایمن یدک خودرو همراه باشید تا با این چالش ها آشنا شوید.

دارنده ماشين موقع رفتن به نمایندگی متوجه می‌شود دقیقاً مشکلش مشمول گارانتی نمی‌شود و باید برای حل آن پول پرداخت کند.برخی از نمایندگی‌ها عوض كردن قطعه را انجام می‌دهند اما ايراد درست نمی‌شود.قطعاتی در نمایندگی‌ها عوض می‌شود که سالم است.

نوبت‌ دهی برای اخذ خدمات پس از فروش باعث وقت تلف می شود و خیلی از نفرات که ماشینشان دچار ایرادات می باشد باید مدت خیلی زيادي ماشين خود را در پارکینگ توقف كنند تا بتوانند از خدمات پس از فروش استفاده کنند.

شناسايي ايراد ماشين برای برخی از نمایندگی‌ها مجاز نیست و همین دلیل علت می‌شود تا دارنده ماشين برای برطرف كردن آن دچار سردرگمی شود و یا به تعمیرگاه‌های سطح شهر برود.

تعمیرگاه‌ها بخاطر تعمیراتی که انجام می‌دهند هیچ تعهدی ندارند و بعضي وقت ها رفتارهایی را با مراجعه‌کنندگان مي كنند که باعث ناراحتی و نگرانی مشتري می‌شود.

**حرف های خلاف واقع تعمیرکاران خودرو به مشتریان که وظیفه دارند نزنند

بعضي از تعمیرکاران ماشين اگر بفهمند که شما از ماشين و نگهداری آن چيزي نمي دانيد؛ سوء استفاده مي كنند و دروغ‌ـ های زیادی می‌گویند تا پول بیشتری از شما بگيرند و یا اگر اشتباه كرده اند اشتباه خود را توجیه مي كنند و به دلیل حرفه ای نبودن،نظارت و اطلاع رسانی متاسفانه بعضي آدم ها این حرف های دروغ  را باور می کنند و پول زيادي به آن ها مي دهند.

عمده این حرفهای خلاف واقع عبارتند از:

براساس دفترچه راهنما ماشين خود را پیش مکانیکی ببرید تا تعميرکار تعمیر کند!

حتما باید این قطعه را در کیلومتری تعیین شده پیش مکانیکی ببرید و تعمیرکار تعویض کند!
تعمیرکار ماشين شما ادعا می‌کند که، چون ۴۰ هزار کیلومتر را با ماشين خود طی کرده‌اید؛ پس حتما باید قطعاتي مانند تسمه تایم، هرزگرد و… را تعمیر و یا تعویض کنید.

این موقعی است که اصلا نیازی به انجام این مورد وجود نداشته و اگر شما از قطعات با کیفیت ماشين خود استفاده کنید؛ می‌توانید مسافت بیشتری با ماشين خود طی کرده و فعلا پولي پرداخت نکنید.!

با تغییر فصل ماشين خود را پیش مکانیکی ببرید و تعمیرکار تعمیر کند ! یکی‌ دیگر از دروغ‌های رایج بعضی از تعمیرکاران ماشين این هست که با تغییر فصل‌هایی مانند تابستان و زمستان، حتما باید بعد از قطعات و… ماشين خود را تعویض کنید. این یک دروغ هوشمندانه است و خالی کردن جیب شما توسط تعمیرکار محترم را ضمانت می‌کند!ذكر مثال تعمیرکار ماشين از كم دانستن شما سوء استفاده کرده و شما را مجبور به تعویض آب رادیاتور و حتی ضد یخ می‌کند!


شاید این اتفاق تعمیرکار ماشين شما را زرنگ کرده و او به دروغ به شما بگویید :

در واقع او کم کاری کرده و یا هيچ كاري براي  شما انجام نداده و با این ترفند می‌خواهد که جیب شما را خالی کند!
ماشين خود را تست کرده و اگر قطعه هايي را عوض کرده است؛ حتما داغی قطعات ايراد دار خود را درخواست کنید!
ولی برخي از مکانیکی ها وقتی شما را ساده ببینند؛ بدون اينكه كاري انجام ندهند پول هنگفتي از شما مي گيرند.

ولی احتمالا با چند تغییر کوچک و عوض كردن بعضي از قطعات، ايرادات ماشين شما حل می‌شود. اما اين تعمیرکار ها زرنگ به فکر جیب شما بوده و با تنظیم موتور به هدف خودشان مي رسند!

حتما روغن سینتتیک بریزید:

بعضي از تعمیر کاران  پیشنهاد مي دهند به شما که حتما به جای روغن‌های معمولی از روغن‌های سینتتیک استفاده کنید.تعمير كاران ادعا می‌کنند که با این کار عملکرد ماشين شما مشكلش حل مي شود و از ماشين شما محافظت می‌کنند. حتی یک کیلومتر هم نباید حرکت کنید! باید در مکانیکی بماند!

یکی از دروغ‌های قدیمی تعمیرکاران در مکانیکی این است که ماشین شما مشکلات زیادی داشته و حتی یک کیلومتر هم نباید با آن رانندگی کنید! تعمیرکاران می گویند ماشين شما به این کار‌ها نیاز دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *