لوازم یدکی

علائم مغزی پمپ بنزین :

علائم مغزی پمپ بنزین

به گزارش فرمون هنگامی که کلید پمپ وصل است، پمپ بنزین فعالیت کرده و در حال تنظیم کردن فشار مورد نیاز بنزین برای ایجاد احتراق است؛ در این زمان اگر دقت کنید می‌توانید صدای آن را بشنوید. این پمپ برای خنک و روان ماندن از بنزینِ درون باک استفاده می‌کند.هنگامی که مغزی سالم است، خودرو نرم کار می‌کند. در ادامه مطالب با ایمن یدک خودرو همراه باشید.

دلایل خرابی پمپ بنزین چیست؟

حالا وقت آن است که به دلایل این خرابی‌ها هم پی ببرید. از جمله دلایل خرابی پمپ بنزین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رانندگی با سوخت کم

اگر با سوخت کم رانندگی کنید، احتمال دارد که پمپ بنزین داغ و خراب شود. در پمپ‌ها فیلترهایی وجود دارد که اگر سوخت کافی در خودرو وجود نداشته باشد، این فیلترها خیلی زود کثیف و مسدود می‌شوند. پس همیشه حجم بنزین را کنترل و بیشتر از یک‌ چهارم ظرفیت باک را پُر کنید. زمانی که به‌ طور مدام با سوخت کم رانندگی می‌کنید، پمپ داغ می‌کند و دمای بالا آن را می‌سوزاند. پس هوای باک را داشته باشید.

سوخت فیوز

اگر فیوز هم خراب شود، مغزی کار نخواهد کرد. جای فیوز در جعبه فیوز خودرو است و خرابی‌ اش پمپ را از کار می‌اندازد. حواستان به فیوز باشد و هر چند وقت، یک‌ بار به آن سری بزنید و از سلامتش مطمئن شوید این کار اهمیت زیادی دارد. چون اگر فیوز پمپ آسیب ببیند، آن را با قیمتی بسیار کمتر از خود مغزی تعویض خواهید کرد. پس بهتر است با دقت‌کردن به وضعیت فیوز پمپ از هزینه‌های خرابی پمپ خود را دور نگه دارید.

بنزین نامرغوب و نامطلوب

علائم خرابی آن را شناختید؛‌ یکی از مهم‌ ترین دلایل خرابی آن را هم بشناسید:‌ اگر از سوخت نامرغوب استفاده کنید یا وضعیت باک چندان رو به‌ راه نباشد، آلودگی‌ ها به سمت پمپ جذب می‌شوند. نتیجه چیست؟ تخریب یا نیم‌ سوز شدن پمپ فشاری که به پمپ بنزین وارد می‌شود، آن را از پای در خواهد آورد.

چه عواملی باعث خرابی پمپ بنزین می‌شود؟

متاسفانه عده‌ای عادت به این دارند که باک بنزین را کمتر از حد استاندارد پر کنند و یا در بیشتر مواقع، با خودرویی با سطح بنزین پایین و باک به نسبت خالی رانندگی کنند در این شرایط، پمپ بنزین برای اینکه بنزین را به موتور برساند، جهت مکش بنزین فشار زیادی را متحمل می‌شود در نهایت پمپ بنزین به‌ خوبی خنک نشده و خواهد سوخت.

روشن نشدن خودرو

می‌دانید که اگر سوخت به موتور نرسد، خودرو روشن نمی‌شود. اگر هم سوخت به‌ درستی و به میزان کافی به موتور نرسد هم، باز خودرو روشن نشده و یا سخت روشن می‌شود.این مشکل در صورت خرابی این ابزار ایجاد می‌شود.

کم شدن قدرت موتور

یکی از دلایل کاهش سرعت و قدرت موتور به رادیاتور خودرو و وجود مشکل در پمپ بنزین برمی‌گردد. گاهی در حین رانندگی در مسیر های سربالایی و یا حتی زمانی که خودرو سنگین است و بار حمل می‌کند، فشار زیادی به موتور وارد شده و مصرف سوخت نیز افزایش می‌یابد. اگر در سیستم سوخت رسانی مشکلی وجود نداشته باشدو سوخت کافی تامین شود، شتاب خودرو کاهش نخواهد یافت.

متوقف شدن حرکت موتور

گاهی با خرابی پمپ بنزین اتومبیل، سوخت کافی به موتور نخواهد رسید و درنهایت فشار زیادی به موتور وارد می‌شود. هر زمانی که موتور بی جهت از حرکت ایستاد و متوجه دمای بالای آن شدید، شک نکنید که دلیل آن خرابی است.

افزایش شتاب ناگهانی خودرو

اگر مغزی معیوب شود، کنترل میزان بنزین وارد شده به موتور هم سخت شده و حجم خیلی زیادی از بنزین وارد موتور می‌شود. در این شرایط، بدون اینکه شما فشاری روی پدال وارد کنید، شتاب خودرو به‌صورت ناگهانی افزایش می‌یابد.

افزایش مصرف بنزین

گاهی به‌ دلیل پارگی شلنگ بنزین و یا خرابی قطعه مصرف سوخت هم افزایش می‌یابد. هر زمان که احساس کردید شتاب خودرو کاهش یافت و یا مصرف سوخت از حد معمول بیشتر شد، به این شک کنید که شاید پمپ بنزین خودرو سوخته و یا نیاز به تعویض شلنگ بنزین دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *